רוצים רכב יוקרה? מעתה תצטרכו לשלם הרבה יותר מס!
דרור סדן, מומחה בתחום ייבוא רכב מסביר על המהלכים האחרונים שישפיעו על מדיניות ייבוא רכבי יוקרה מחו"ל.
שר האוצר חתם על צו המטיל באופן קבוע מס קנייה נוסף על רכבי יוקרה. המס הנוסף יוטל החל מה- 20.6.18 גם על רכבי יוקרה בעלי טכנולוגיות הנעה היברידיות ו- plug in
שר האוצר, משה כחלון, חתם, לאחר התייעצות עם רשות המסים, על צו לפיו תוטל באופן קבוע תוספת מס קנייה על רכבי יוקרה. הוראת השעה בעניין הוארכה מספר פעמים כאשר תוקפה הנוכחי הוא עד 30.6.18. כמו כן, צו זה מחיל את מס היוקרה המיוחד החל מה- 20.6.18 גם על כלי רכב היברידיים וחשמליים.
למידע על אפשרויות ייבוא רכב פרטי במחירים שפויים וייבוא רכבי יוקרה באופן אישי הקליקו לאתרים של דרור סדן.
בספטמבר 2013 יושמה ההוראה לראשונה על כלי רכב שמחיר המחירון שלהם עולה על 300,000 ש"ח. שיטת הטלת המס נבנתה כך ששיעור מס הקניה עולה באופן הדרגתי ככל שמחיר המחירון "מתרחק" ממחיר העוגן של 300,000 ש"ח. ככל שמחירו של הרכב לצרכן גבוה יותר, כך המיסוי עליו יהיה גדול יותר.
שיעור מס קניה המתקבל מחיבור המס הבסיסי ו"מס יוקרה" הנו מס קניה רגיל שכל הדינים הרלבנטיים ממשיכים לחול עליו. המשמעות היא שרכב שמחירו מעל 300,000 ש"ח ימשיך ליהנות מהזיכויים בהתאם לדרגת זיהום ורמת האבזור הבטיחותי.
כאמור, בתיקון זה תורחב תוספת המס והיא תחול גם על רכב עם טכנולוגיות הנעה מתקדמות הנהנה משיעורי מס מופחתים, כגון רכב היברידי בדרגת זיהום 2, רכב Plug-In ורכב חשמלי, כיום קיימת מגמה של יבוא מוגבר של רכבי פאר בטכנולוגיות הנעה אלה, והמחיר הגבוה של רכבי הפאר אינו נובע מהיותם בעלי טכנולוגיית הנעה מתקדמת אלא מהיותם רכבי יוקרה.
אילון אוריאל הוא מהנדס רכב מומחה עם ניסיון עשיר בתעשיית הרכב בישראל. הוא מתמחה בפיתוח, תכנון והנדסת מערכות רכב מודרניות, כולל טכנולוגיות מתקדמות לרכב חשמלי והיברידי. אוריאל משלב ידע הנדסי מעמיק עם הבנה מקצועית רחבה בתחום התחבורה והמכאניקה, ומוביל פרויקטים טכנולוגיים לשיפור ביצועי הרכב ובטיחותו. בזכות שילוב זה, הוא נחשב למוביל בתחום ההנדסה הרכבית בארץ ומייעץ לחברות רכב מובילות.
- אילון אוריאלhttps://www.chickchak-credit.co.il/author/elon/
- אילון אוריאלhttps://www.chickchak-credit.co.il/author/elon/





