פרופסור יהודה אדלר: “הסגר הבא עלינו לרעה הוא הכישלון של ההנהגה ושלנו האזרחים

כתבות אחרונות



פרופסור יהודה אדלר: “הסגר הבא עלינו לרעה הוא הכישלון של ההנהגה ושלנו האזרחים: הגיע הזמן לתכנית מבוססת נתונים!!!”‏

מאת: פרופסור יהודה אדלר

‏במצב התחלואה הנוכחי שהולך ומחמיר אך לא נמצא בקטסטרופה, ישראל אכן צריכה הגבלות מחמירות מאוד. זו עובדה, ובכך יש לגבות את ראש הממשלה – עם  5000 עד 4,000 נדבקים מוכחים ביום אי אפשר להמשיך כרגיל!

מצב התחלואה הנוכחי, הוא הכישלון של ההנהגה וגם שלנו האזרחים.

פרופסור יהודה אדלר. צילום הדר יואביאן

וההחלטה המסתמנת, לפעול שוב באופן גורף ואחיד בכל הארץ ולא באופן דיפרנציאלי בהתאם למצב התחלואה ביישוב ובשכונות – היא חוסר הבנה מזעזע במגיפה הזו.

אנחנו כבר לא בגל הראשון. כבר אי אפשר להגיד על כל הביקורת שזו    חכמת הבדיעבד, יתרה מכך, היום יש לנו הרבה יידע כולל המסקנות שלנו, אך גם מסקנות מכל העולם מכל גופי המחקר, קיים ארגון שמנהל ועוקב אחרי כל הנתונים בעולם, קוראים לו ארגון הבריאות העולמי, גם אם מטילים ספק בו או במסקנותיו, יש מגוון מחקרים ברחבי העולם חלקם עם מסקנות חד משמעיות.

אין שום סיבה שישראל תפעל אחרת מכולם. הרב ברור, הרב ידוע. אנחנו מבינים את המגיפה בגדול

מעצמת ההייטק והסייבר צריכה להתאים את עצמה לסטנדרט העולמי, ולהתחיל לקבל החלטות מבוססות נתונים, שיאפשרו מלחמה אמיתית במגיפה ו-ודאות כלכלית לאזרחים.

אז מה אומרים כל המחקרים והמודלים לגבי הקורונה הזו?

נכון: הסיפור הוא קודם כל מניעת קריסה בבתי החולים, אבל לא רק

אנחנו יודעים שאם יש נדבקים רבים מדי, יינקטו צעדים שיפגעו בכלכלה. מתחילת המגפה הזהרנו חבריי ואני, זו לא רק בעיה רפואית זו גם בעיה חברתית כלכלית, ולצערי לא טעינו. את זה יש למנוע!

אנחנו יודעים איפה הקורונה מדבקת: קודם כל בבית, במקומות סגורים כגון משרדים ואולמות אירועים, בבתי תפילה ובמסעדות המוניות

אנחנו יודעים שהקורונה לא תיעלם, ושהיא איתנו לשנה הקרובה: לכן יש לעשות מה שלא השכלנו לעשות בגל הראשון: ללמוד לחיות לצידה.

הגיע הזמן לקבל החלטות אמיתיות, מבוססות נתונים ולא היסטריות.

אלו הצעדים הראויים בעיניי:

1 חולים מאומתים צריכים לצאת מהבית , רוב ההדבקות הן בבית, נדבקת, נבדקת חיובי- למלונית מחוץ לבית אחרת תתחיל שרשרת הדבקה בבית ומחוץ לו!

2 ידוע שבבית ובחללים סגורים רוב ההדבקה, הפקחים רצים בחוצות ומטילים קנסות על אנשים שמסתובבים לבדם ללא מסכה-זו בדיחה, הגיע הזמן שההסברה הקלוקלת מתחילת הארוע והאכיפה המגוחכת יבטיחו גם עטיית מסכות בחללים סגורים-שם מתרחשת רוב ההדבקה לא בחוץ!

3 חקירות אפדמיולוגיות ואיתור שרשרת הדבקה-ביקשנו מהתחלה תעבירו לפיקוד העורף, בכל מדינות המערב העסק כבר פועל טוב, אצלנו אולי ב 1.11 נתפלל…

4 סקר סרולוגי- מונח שמנסים להשכיח מאיתנו. לחלק מהאוכלוסייה יש נוגדנים: חלק נולדו איתם וחלק חלו במחלה (לעתים בלי סימפטומים) ופיתחו אותם. האנשים הללו לא צריכים סגר, לא צריכים הנחיות. הם לא יכולים להידבק ולא מדבקים. מעבר לכך: סקר סרולוגי יכול לתת תמונת מצב *אמיתית* לגבי ערים ושכונות – למה בדיוק ממתינים?

5 אין כניסת חולים קלים למחלקות הקורונה, לשאלתי בוועדת הקורונה השבוע בראשותה של דר יפעת שאשא ביטון המצוינת (סוף סוף פוליטיקאית על רמה שפועלת על פי נתונים וחוכמה) נעניתי עי משרד הבריאות שרק חולים קלים עם מחלות רקע נכנסים למחלקות קורונה, זה בסדר גמור לתקופה רגילה, אבל שאין מקום במחלקות ובשל כך הולכים לסגר על כל המדינה זה אבסורד שמעיד על נתק של משרד הבריאות מהשטח, צר לי..מחלקות הקורונה יישמרו אך ורק לחולים הקשים ולמונשמים. החולים הקלים יילכו, כאמור, לבידוד מחוץ לאוכלוסיה. זה יעזור למנוע קריסה של המחלקות וימנע סגר! אגב סוף סוך מתחילים במעבר חולים בינונים וקשים מהצפון וירושלים העמוסים למרכז ולבאר שבע. ברכות!!!

  1. הגיע הזמן לשנות פאזה-איך לפתוח במקום איך לסגור! אין שום סיבה שאולמות ארועים, מסעדות, איצטדיונים לא ייפתחו תחת מגבלות, שום סיבה! שימו לב אפילו באיטלי אושרו השבוע 1000 צופים למשחקי הכדורגל….

7 לתת הנחיות באחוזים בהמשך לסעיף הקודם

מספיק לדבר במספרים מוחלטים. להגיד למסעדות “20 בפנים, 30 בחוץ” זה פשוט מנותק: לא כל המסעדות באותו גודל! הכלל המנחה צריך להיות (בערך) 20% – מותר לקיים שגרה, מותר לפתוח עסקים, רק ב 20% תפוסה ממה שמותר להם בימי שגרה. במקומות פתוחים – אולי אפילו יותר. על פי הכלל הזה, אין שום סיבה לא לפתוח קהל במשחקי כדורגל, הופעות, אירועים – פשוט, בפחות תפוסה.

8 תכנית כלכלית שמעודדת תעסוקה ולא אבטלה

מתווה החל”ת הוא הזוי, מזיק ובעיקר מביך. הוא מעודד אנשים לא לעבוד. יש לעבור מיידית למודל שמעודד העסקה, ומחייב את המעסיקים לחזור להעסיק את העובד או – לפטר אותו ולשלוח אותו לקבל דמי אבטלה והסבה מקצועית. הפתרון של “באמצע”, של חל”ת מהמעסיק על חשבון המדינה, חייב לעבור מן העולם

הזרמת כספים חכמה – ומראש 9

שבע מאות וחמישים ש”ח לכל אזרח זה מתווה לא רציני. הבן שלי שחגג 18 אמנם נהנה מהם מאוד אבל יש כאלו שצריכים יותר וכאלו שצריכים פחות. יש להודיע בהקדם על תכנית כלכלית לשנה קדימה, כך שבעלי עסקים יוכלו להיערך מראש. הזרמת הכספים צריכה להיות באופן שתעודד המרצה של המשק ולא באופן צר ונקודתי. אין בעיה להגדיל גירעון, לצורך כך, אך עם תכנית שתסביר איך יוצאים ממנו. כמעט כל הוצאה ממשלתית שאינה הזרמת כסף למשק למען שיקומו צריכה להעצר באופן מיידי. הבירוקרטיה בתקופה זו צריכה להצטמצם למינימום

10 הסברה-הגיע הזמן שיפסיקו לדבר בהנהגה בכמה קולות, צריך גוף הסברתי אחד שייצג את כל משרדי הממשלה ויעבוד תחת ראש הממשלה, רק הוא מדבר לעם!! בלשון אחת, בברור, בלי הפחדות שלמדנו שלא עוזרות, בגובה העיינים, לא יחזור האמון בהנהגה סופנו מ י יישורנו?

הדרכה: איך כן אפשר לפגוש את סבא וסבתא 11

סבא וסבתא נמצאים לבד כבר די הרבה זמן – ויהיו לבד גם בתקופה הקרובה. במצב הנוכחי, רבים נפגשים איתם “בסתר” וללא הבנה איך יש לעשות זאת כמו שצריך. את סבא וסבתא לא צריך להזניח – יש לעודד פגישות בין בני המשפחה במתכונת מצומצמת, בחלל פתוח בלבד, עם מרחקים גדולים, עטיית מסיכות וללא מגע. הממשלה צריכה להפעיל מערך שדואג להם, בודק לשלומם ומוודא שלכולם יש מוצרים בסיסיים ויחס אנושי, דכאון בכלל ובוודאי בגיל המבוגר הינו גורם סיכון למוות-אל תזניחו את הורינו וסבינו שגדלו אותנו ובנו את המדינה.

רשויות מקומיות12

הרשויות המקומיות צריכות להיות חלק מקבינט הקורונה ומקבלת ההחלטות. רבות מהן יכולות להתמודד כמעט עצמאית עם המגיפה. אין סיבה לא לתת להן להחליט – וגם לפעול!

החינוך נשאר בכל מחיר13

מלבד צעדים נקודתיים, סגירת בתי ספר היא צעד שמחרב את הכלכלה הישראלית ופוגע בשגרת הילדים. ילד צריך ללכת לבית הספר 6 ימים בשבוע – לא פחות. יש להקצות מתנ”סים, מוזיאונים, אולמות אירועים, כל חלל שנשאר ריק במשך שעות היום – ולאפשר בו לימודים בקפסולות כך שאף קפסולה לא תישאר בבית. כמו כן, אפשרי גם ללמד קפסולות בחלל הפתוח – כמו למשל בחצר בית הספר. לפתוח בתי ספר ולסגור אחרי שבועיים זה פשוט לא רציני. תנו למנהלי בתי הספר לנהל זאת, אם לא תעשו כן הלכה שנת הלימודים.

14 משבר הגיל הצעיר-פערים גדלים, בעיות התפתחויות של ילדים, קשיי לימוד, שלא לדבר על מחסור במחשבים בבתים בארץ, למשרד החינוך יש המון עבודה, חייב לציין שעד כה המשרד עמד ברוב הציפיות, אך יש עוד עבודה כאמור למען ילדינו.

. יחס שונה לכל שכונה15

צריך לעבור למתכונת סיווג של שכונות ולא של ערים. ישנן ערים ירוקות לגמרי שמס’ שכונות מועט הופכות אותן לאדומות, אבסורד, אנחנו אומת היי טק, אנחנו לא יכולים לרדת לרמת שכונות? הזוי.

16 יחס מיוחד לערים במעמד סוציו אקונומי נמוך

השבוע “התגלה” כי יש קשר הדוק בין מצבה הסוציו אקונומי של עיר – טרם הקורונה – לבין הצבע שלה במודל הרמזור. ערים עניות וחלשות יותר– הן בסיכון גבוה מאוד להיות גם ערים אדומות. יש לבנות מודל שימנע התפרצות בהתאם לאופייה של כל עיר, ויש לשים עין על ערים במעמד סוציו אקונומי נמוך שטרם הפכו לאדומות כדי למנוע התפרצויות.

17 תכנית ברורה לשנה הקרובה

את כל אלו יש לאגד בתוכנית כוללת ל 12 חודשים ולהציג אותה לציבור בצורה ברורה ושקופה. זוהי תוכנית “נושמת” – יש בה מקום לשינויים והתאמות – אך העקרונות צריכים להיות ברורים לכל אזרח. יש להקים כאמור (סעיף 10) מערך הסברה לאומי של אנשי מקצוע שיסבירו זאת  לציבור – במקום מסיבות עיתונאים פוליטיות

עד שלא תוצג לעם ישראל אסטרטגיה, הוא לא יאמין בשום צעד של הממשלה. גם האכיפה המחמירה ביותר לא תמנע הפרה של הנחיות במצב בו אמון הציבור בשפל, מזהיר-אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במרי אזרחי, הסגר המיותר והמוטעה על פי ראותי שאנחנו נכנסים אליו עלול לגרום פה לשבר שלא היה כדוגמתו בעבר.

ברם, המצב לא אבוד ואפשר לתקן אותו, רק צריך להקשיב למומחים. לקבל החלטות בהתאם למדע. לשמש דוגמה אישית, ללמוד ביחד עם המדענים והחוקרים, להודות בטעויות שנעשות ולתקן אותן. צריך לחזק את מערכת הבריאות, שנים נזנחה, היום אנחנו משלמים, הסגר הזה יעלה למדינה 20 מיליארד שקל, תנו לי אותם ואהפוך את מערכת הבריאות שלנו לפנינה מלוטשת!

במילה אחת-להנהיג!!!!

ואם נמשיך בדרך הנוכחית

מי מבטיח לנו שיהיה זה הסגר האחרון?

לקרוא עוד על פרופסור יהודה אדלר 

לקביעת תור לייעוץ – פרופ’ יהודה אדלר 



הלוואות ומשכנתאות בהליך מהיר

פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. גיוס על בסיס הצלחה בלבד, חיתום מהיר, אישור עקרוני תוך 72 שעות

משכנתא? כן למסורבים!

משכנתא למסורבי בנקים

טופס זה מיועד לכל מי שקיבל סירוב למשכנתא ובכל זאת חולם על דירה. מלאו פרטים לייעוץ ופרטים נוספים – אך ורק אם קיבלת סירוב למשכנתא!

הבנק סירב לתת לך משכנתא? לנו הוא לא יסרב!

מלאו פרטים ותקבלו משכנתא מאושרת תוך פחות משבוע.
החברה המובילה לליווי פושטי רגל לשעבר

מלא את הטופס עכשיו ונחזור אלייך במהרה עם פרטים נוספים!

הלוואות ומשכנתאות

שכירים ועצמאים יקרים, טופס זה מיועד לקבלת הלוואה מיידית, הלוואות לכל מטרה ולקבלת משכנתא

הלוואות ומשכנתאות בהליך מהיר

פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. גיוס על בסיס הצלחה בלבד, חיתום מהיר, אישור עקרוני תוך 72 שעות

Facebook
Twitter
LinkedIn

הלוואות כנגד שיעבוד נכס

הלוואות ומימון לכל מטרה לבעלי עסקים, יזמים ואחרים.

* חברת הפיננסים "קריאייטיב פייננס" מגייסת הלוואות חוץ בנקאיות תוך ימים ובסכומים שבין חצי ל-10 מיליון ₪. ההלוואות ניתנות כנגד שעבוד נכס נדל"ני בלבד.

* החברה פועלת באופן חוקי, תחת הרגולציה ממשלתית ובהתאם לכל התקנות והוראות החוק

מלאו פרטים למידע נוסף.

כתבות חשובות

הלוואות ומשכנתאות בהליך מהיר

פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. גיוס על בסיס הצלחה בלבד, חיתום מהיר, אישור עקרוני תוך 72 שעות

מלאו עכשיו פרטים לשירות הסרת מסמכים משפטיים מגוגל

ניהול מוניטין

התקשרו לרונן הלל - 052-2508109. ניתן גם למלא פרטים לייעוץ ולהזמנת השירות - ניהול מוניטין והסרת מסמכים משפטיים מגוגל

הלוואות ומשכנתאות בהליך מהיר

פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. גיוס על בסיס הצלחה בלבד, חיתום מהיר, אישור עקרוני תוך 72 שעות