ארז פישלר על המולטי-מיליונרים של הביטקוין

כתבות אחרונות

המולטי-מיליונרים של הביטקוין, מאת ארז פישלר


 

המולטי-מיליונרים של הביטקוין, מאת ארז פישלר

שלום, כאן ארז פישלר ובמאמר זה אני רוצה לדבר איתך על הביטקוין ועל המולטי מיליונרים. בואו נודה על אמת, את מרבית המשקיעים החדשים שנכנסים לתחום לא ממש מעניינת הטכנולוגיה מאחורי המטבעות הקריפטוגרפים. הרוב מונעים ע”י אותו חלום ישן בוריאציה מעודכנת; לאתר בזמן את ה”ביטקוין הבא” – את המטבע הדיגטלי שטרם פרץ – ולעשות עליו סיבוב בדרך לתשואות של אלפי אחוזים. ההשראה מגיעה, איך לא, מהמשקיעים המוקדמים בביטקוין. אותם יזמים טכנולוגים שניחנו ביכולת ראיית נולד מופלאה או סתם ברי מזל שרכשו את המטבע אי-שם ב-2011 ומאיזושהי סיבה (לפעמים כי סתם שכחו זמנית את הסיסמה) לא מימשו את הרווח לאחר העליות הראשונות.

אז מיהם המיליונרים של הביטקוין? מה הניע אותם להשקיע והאם, כמאמר האגדה, הם חיים היום באושר ובעושר עם הרווחים העצומים שעשו? בכתבה הזו נסקור את סיפורם של ארבעה מהם.

  1. האחים וינקלווס – המשקיעים האידאלוגים

טיילר וקמרון, צמד תאומים בוגרי הווארד, שהתפרסמו תחילה בתביעתם המתוקשרת נגד מארק צוקרברג (בטענה כי גנב מהם את הרעיון לפייסבוק), עלו שוב לכותרות בסוף 2017. “המיליארדרים הראשונים של הביטקוין!”, זעקו הכותרות כששער הביטקוין חצה את רף עשרת אלפים דולר. הסיפור של התאומים הפוטוגנים מעניין מכמה בחינות.

ארז פישלר

בנים לאב אקטואר מרצה באוניבסיטה (אקטוראיה: מדע המשתמש בטכניקות מתמטיות וסטטיסטיות לפתרון בעיות כלכליות), טיילור וקמרון גדלו בבית שטיפח סקרנות לידע ולחידושים טכנולוגים. ספורטאים מקצועניים ברמה הגבוהה ביותר (האחים ייצגו את ארה”ב בחתירה באולימפיאדת ביינג’ינג), אנשי כלכלה וחזון, הם השקיעו בביטקוין רק ב-2013. די מאוחר במונחי “המשקיעים המוקדמים”. ביטקוין כבר לא עלה אז סנטים או דולר בודד, כמו ב-2010-2011 והאחים נפרדו מלא פחות מ-11 מיליון דולר כשרכשו את מרבית המטבעות בשווי של 120 דולר לחתיכה.

מתוך אמונה איתנה בערכו של הביטקוין וטכנולוגיית הבלוקצ’יין, לא מימשו האחים ולו ביטקוין אחד כששער המבטע הכפיל את עצמו, שילש והניב תשואות של אלפי אחוזים. במקום לעשות קופה ולככב במדורי הרכילות, הם הפכו ליזמים מובילים בתחום המטבעות הקריפטוגרפים כשהשיקו בורסה מקוונת למסחר במטבעות וקרן הון סיכון בביטקוין. כיום פרויקט הדגל של התאומים הוא להשיק תעודת סל בביטקוין, מכשיר פיננסי שבמידה ויאושר עלול להזניק את מחיר המטבע הקריפטוגרפי לגבהים חדשים.

האחים וינקלווס הם דוגמה קלאסית למשקיעים אידאלוגים. ההשקעתם בביטקוין היא לטווח ארוך ובמקום לממש את הרווחים, הם שוקדים במרץ על פיתוח הכלכלה החדשה. אך הסירו דאגה מליבכם: מיזמים מצליחים שברשותם ופיצוים בסך 65 מיליון דולר שקיבלו מפייסבוק, שומרים אותם הרחק מקו העוני.

  1. צ’רלי שרם – משקיע שהסתבך

 אם אי-פעם תתבקשו לכתוב טלנובלה על עולם המטבעות הדיגיטלים, הביוגרפיה של צ’רלי שרם יכולה לשמש לכם נקודת מוצא מושלמת. יהודי מברוקלין, בוגר ישיבה לשעבר, גילה את הביטקוין ב-2011, בהיותו בן 22 בלבד, ומהר מאד קלט את הפוטנציאל העסקי.

בעוד שליזמי היי-טק רבים לקח זמן להבין את הטכנולוגיה המהפכנית מאחורי הכסף הקריפטוגרפי ולקבל החלטה להשקיע בו סכומים רציניים, צ’רלי בעל התושייה לא היסס לרגע ועשה את שני הדברים הבאים:

  1. החל לקנות כמה שיותר ביטקוין מתוך הבנה כי מדובר בהשקעה עם יחס סיכוי/סיכון גבוה במיוחד.
  2. עלה על צורך משמעותי שהיה קיים אז בתעשייה ומצא דרך יעילה לנצלו.

צ’רלי קנה ביטקוין מכספו, לקח הלוואות מקרובי משפחה (10.000 דולר מאמא שלו, למשל) ואפילו מאישים בכירים בתעשייה , שראו בו מעין enfant terrible של עולם הביטקוין החיתולי. כמה חודשים לאחר מכן, הקים שרם את זירת המסחר BitInstant, שסיפקה פתרונות אשראי ונזילות לסוחרים בביטקוין שכמעט ולא היו קיימים בסוף 2011.

הפרויקט העסקי של היזם הנלהב הצליח בענק ותוך פחות משנתיים לא פחות מ-30% מכל הטרנזקציות של הביטקוין עברו דרך BitInstant. צ’רלי הפך למולטי מיליונר ואחד הפנים היותר מוכרות של עולם הקריפטו. אך כמו שוודאי ניחשתם, הנפילה לא איחרה להגיע: האשמות בהלבנת הון ושיתוף פעולה עם גורמים מפוקפקים, המעורבים בסחר בסמים, הובילו להרשעה ואף ריצוי עונש בפועל (של מעל שנה) בבית כלא פדרלי בפנסילבניה.

ומה הדבר הראשון שצ’רלי עשה לאחר שיחרורו מהכלא ב-2016? ובכן, גם את הפרק הזה בטלנובלה לא קשה לנחש. השקעות חכמות במטבעות קריפטוגרפים חדשים (בין היתר, במטבע אית’ר בתחילת דרכו – השקעה שהניבה תשואה של עשרות אלפי אחוזים) וכניסה לפרויקטים מובילים בתחום, החזירו את צ’רלי למרכז הבמה של עולם הקריפטו. הפעם, יש לקוות, באופן קצת יותר זהיר ומפוכח.

  1. פיטר ת’יל – מייסד PayPal שהתאהב בביטקוין

 ונסיים עם דוגמה הפוכה ב-180 מעלות; יזם מצליח ומוכח שנפל בקסמו של המטבע הקריפטוגרפי. פיטר לא היה צריך את ביטקוין בכדי להתעשר. ברזומה התעסוקתי שלו ניתן למצוא את ייסוד פייפאל אי-שם בסוף שנות ה-90 והשקעה מוקדמת מאד בפייסבוק (ת’יל היה בין המשקיעים הראשונים בהמצאתו הגאונית של מארק צוקרברג).

מתוקף היותו איש צמרת בתעשיית ההיי-טק העולמית ומנהל קרנות הון סיכון מצליחים, לא היה לת’יל שום סיכוי לפספס את הביטקוין. ואכן, כבר בשנת 2010 למד פיטר על המטבע החדש וטכנולוגיית הבלוקצ’יין העומדת מאחוריו. הדרך להשקעה רצינית? איש אינו יודע מתי תי’ל החל להשקיע וכמה ביטקוינים מצוים ברשותו. מה שכן ידוע, זה שהיזם ששוויו מוערך במעל 2.5 מיליארדים, מאמין מאד בביטקוין כנכס להשקעה ארוכת-טווח ומשווה אותו לזהב.

האנונימיות שמאפשר הביטקוין שומרת בסוד את זהות מחזיקי האנרקים הגדולים. על כמות הביטקוין שיש ברשותם של האחים וינקלווס, למשל, אנו יודעים כי האחים גילו מרצון את המפתח הציבורי (זיהוי חשוף לכל ברשת ביטקוין) המשויך אליהם. ת’יל, לעומת זאת, בוחר לשמור על האנונימיות. עם זאת ידוע, למשל, כי Founders Fund””, קרן הון-סיכון שת’יל בין מייסדיה, רכשה בתחילת 2018 ביטקוינים בסכום שנע בין 15 ל-20 מיליון דולר (בשער של מעל 10 אלף דולר לביטקוין בודד), מה שיכול להעיד על עצמת האמונה של היזם המצליח במטבע קריפטוגרפי.

כיום, מעורב המיליארדר בפרויקטים שונים בתחום המטבעות הקריפטוגרפים ומאמין שלכלכלה המבוססת על עקרון הביזור צפוי עתיד מזהיר.



הלוואות ומשכנתאות בהליך מהיר

פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. גיוס על בסיס הצלחה בלבד, חיתום מהיר, אישור עקרוני תוך 72 שעות

משכנתא? כן למסורבים!

משכנתא למסורבי בנקים

טופס זה מיועד לכל מי שקיבל סירוב למשכנתא ובכל זאת חולם על דירה. מלאו פרטים לייעוץ ופרטים נוספים – אך ורק אם קיבלת סירוב למשכנתא!

הבנק סירב לתת לך משכנתא? לנו הוא לא יסרב!

מלאו פרטים ותקבלו משכנתא מאושרת תוך פחות משבוע.
החברה המובילה לליווי פושטי רגל לשעבר

מלא את הטופס עכשיו ונחזור אלייך במהרה עם פרטים נוספים!

הלוואות ומשכנתאות

שכירים ועצמאים יקרים, טופס זה מיועד לקבלת הלוואה מיידית, הלוואות לכל מטרה ולקבלת משכנתא

הלוואות ומשכנתאות בהליך מהיר

פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. גיוס על בסיס הצלחה בלבד, חיתום מהיר, אישור עקרוני תוך 72 שעות

Facebook
Twitter
LinkedIn

הלוואות כנגד שיעבוד נכס

הלוואות ומימון לכל מטרה לבעלי עסקים, יזמים ואחרים.

* חברת הפיננסים "קריאייטיב פייננס" מגייסת הלוואות חוץ בנקאיות תוך ימים ובסכומים שבין חצי ל-10 מיליון ₪. ההלוואות ניתנות כנגד שעבוד נכס נדל"ני בלבד.

* החברה פועלת באופן חוקי, תחת הרגולציה ממשלתית ובהתאם לכל התקנות והוראות החוק

מלאו פרטים למידע נוסף.

כתבות חשובות

הלוואות ומשכנתאות בהליך מהיר

פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. גיוס על בסיס הצלחה בלבד, חיתום מהיר, אישור עקרוני תוך 72 שעות

מלאו עכשיו פרטים לשירות הסרת מסמכים משפטיים מגוגל

ניהול מוניטין

התקשרו לרונן הלל - 052-2508109. ניתן גם למלא פרטים לייעוץ ולהזמנת השירות - ניהול מוניטין והסרת מסמכים משפטיים מגוגל

הלוואות ומשכנתאות בהליך מהיר

פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות. גיוס על בסיס הצלחה בלבד, חיתום מהיר, אישור עקרוני תוך 72 שעות